Ya Allah




YA ALLAH,
jika aku jatuh cinta....
cintakanlah aku pada seseorang yang melabuhkan cintanya kepada-Mu...
agar bertambah kekuatanku untuk menyintai-Mu.....


YA RABBI,
jika aku jatuh hati....
izinkanlah aku menyentuh hati seseorang yang hatinya berpaut pada-Mu....
agar aku tidak terjatuh ke dalam jurang cinta nafsu...


YA RABBUL IZZATI,
jika aku rindu...
rindukanlah aku pada seseorang yang merindui syahid di jalan-Mu...


YA RAFI',
jika aku menikmati cinta hamba-Mu...
janganlah kenikmatan itu melebihi nikmatnya bermunajat kepadamu..


YA MU'IZ...
jika aku jatuh hati pada hamba-Mu...
jangan biarkan aku terjatuh dalam perjalanan menyeru manusia kepada-Mu...


YA AZIM,
jika aku merindui hamba-Mu...jangan biarkan aku melampaui batas sehingga melupakan aku pada cinta hakiki dan rindu abadi hanya kepada-Mu...



dah baca ?? cer komen sikit sayangg..ngee..

No comments:

Post a Comment