mereka juga seperti kita

dua tiga hari nie perasaan sangat tersentuh apabila melihat kes-kes penganiayaan, tak kira lah penganiayaan ke atas manusia mahupun hidupan lain yang turut bernafas seperti kita. Perit kan kena dera ? Cuba kita bayangkan, kita sakit tetapi tak dapat nak luahkan dengan kata-kata. Kita sebagai manusia normal kalau kita sakit, kita akan merintih kesakitan, menangis, ada juga yang sampai meraung kesakitan.
Tetapi bagaimana dengan hidupan lain yang tidak dapat menunjukkan kesakitan mereka kepada kita yang Allah kurniakan dengan begitu sempurna.
Namun, yang paling menyedihkan apabila kita menggunakan hidupan ini untuk melepaskan geram dan membuktikan sikap kita yang tidak berhati perut.









rasanya tak salah kan untuk kita menyayangi mereka. Mereka tidak bersalah. Mereka juga makhluk seperti yang juga mahukan belaian dan kasih sayang. 

Kalau bab kahwin suka sangat bagi alasan ikut sunnah Rasullullah.. Jadi... kenapa tidak untuk kita meniru sunnah Rasullullah yang sayang kepada makkluk ciptaan Allah S.W.T 






dah baca ?? cer komen sikit sayangg..ngee..

1 comment:

  1. alahaiiii omeinya n terpukau tgk keomei-an kucing2 tu . manusia yg xda hati limpa jantung yg sngup buat dorang macam tu T_T

    ReplyDelete